"And the winner is..." - relacja z oscarowej gali 2017

           Nie wszystkim się chce. Nie wszyscy mogą. Oglądanie Oscarów to właściwie małe poświęcenie, więc jak się już ktoś na to decyduje, to trzeba sobie naprawdę dobrze rozplanować tak naprawdę trzy doby, zatem ja tutaj dla Was całą galę zrelacjonuję z krótkimi komentarzami.



2.40 Witam Was dopiero teraz, bo mi się troszkę przysnęło i zamiast o 1.55, wstałam o... 2.35, więc... dobra tam i tak jeszcze się dobrze nie zaczęło. Opening sobie nadrobię i a potem się EDIT dorobi. :)

2.48  Właśnie Alicia Vikander prezentuje nominacje w kategorii najlepszy aktor drugoplanowy. Po cichu liczę na Michaela Shannona, ale za Mahershalę się nie obrażę. Zobaczymy. Można na Alicię popatrzeć chociaż.

2.49 Jest! Maherhala Ali otrzymuje swojego pierwszego Oscara za rolę w "Moonlight".

W sumie to jestem zadowolona

3.18 Trochę się opuściłam, ale Wy w sumie jakoś za wiele ciekawego nie przegapiliście.

Najlepsza charakteryzacja i fryzury - "Legion samobójców"
Najlepsze kostiumy - "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć"

I tu mi się bardzo nie podoba, No jak można było nie dać Oscara za kostiumy dla "Jackie" czy "La La Landu". Nie podoba mi się. Bardzo mi się nie podoba.

Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny - "O. J.: Made In America"

Neutralność.

3.20 Teraz czekamy na nagrodę dla Violi Davis.

3.26 Wcześniej Jimmy przygotował małą niespodziankę dla gości.

3.27 Teraz najlepszy dźwięk i montaż dźwięku.

Ja kibicuję bardzo mocno "Nowemu początkowi" - musi mieć chociaż jedną statuetkę.
I dostał za montaż dźwięku, a ja jestem baaardzo zadowolona. Za dźwięk - "Przełęcz ocalonych". Tu mi się podoba, choć ja typowałam na odwrót. :)

3.32 Ooo teraz moment, na który bardzo czekałam, czyli jak Mark Rylance będzie wręczał Oscara.

3.35 Nie nastawiałam się, że Kimmel aż tak będzie sobie dobrze radził. No świetny gość jest!

3.48 Oscara za rolę drugoplanową w 100% zasłużenie zdobyła Viola Davis za film "Fences". Ta cudowna mowa. Zobaczcie sobie na necie, a ja idę sobie popłakać. Ta kobieta jest fantastyczna!

3.49 Goście w studio Canal + są tak przeróżni. Różny styl wypowiadania się, różne gusta, różna energia - troszkę nierówno.

3.56 Dzisiaj mówimy dużo o inspiracjach, więc Charlize Theron przedstawia Shirley MacLaine, a następnie razem będą wręczać Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny.

3.59 Zwyciężył "Klient", więc mieliśmy okazję wysłuchać w 100% politycznej przemowy w imieniu reżysera, który nie mógł przyjechać, bo chciał wyrazić swój protest. A ja tak liczyłam na "Toni Erdmann"...

4.01 Ale mistrz! Sting śpiewa "The Empty Chair". To jest jednak genialny wokalista, Ta czystość. Te emocje. Ja już płaczę, a to dopiero początek piosenki.

4.09 No cóż. W kategorii krótkometrażowch filmów animowanych obyło się bez zaskoczeń i statuetkę zdobył Pixar za "Piper". Ok, ok.

4.11 Nagroda za najlepszy długometrażowy film animowany znów wędruje do Pixara za "Zwierzogród". Podoba mi się. Nawet bardzo, ale wśród tych filmów praktycznie każdy zasługiwał.

4.13 Jamie Dornan i Dakota Johnson będą teraz wręczać Oscara za najlepszą scenografię, Jak tu nie dostanie "La La Land", to się obrażam.

4.15 Jest! Pierwszy Oscar dla twórców "La La Landu"! Nagroda za scenografię - w pełni zasłużona, bo jest w tym filmie przegenialna.

4.24 No zrobili gag z "przypadkowymi ludźmi z autobusu". Początek spoko - podobało się nawet, ale jak to się rozwinęło. No troszkę żenady.

4.32 Oscar za efekty specjalne powędrował jednak do twórców "Księgi dżungli". Szkoda mi trochę "Kubo i dwie struny".

4.35 Teraz Oscara za najlepszy montaż będą wręczać Seth Rogen i... Michael J. Fox. "La La Land" ma być!

4.38 No nie podoba mi się znowu. Nie mówię, że nie zasłużenie, ale tak liczyłam tu na "La La Land", a nagrodę dostała "Przełęcz ocalonych". :( Ale ok, teraz mały Sunny Pawar, czyli najlepszy punkt "Liona". Taki słodziak! <3 Cudny

4.44 Oscara za najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny dla "White Helmets". Bardzo dobrze. Bardzo

4.49 Najlepszy krótkometrażowy film aktorski - "Chór".

4.52 Kimmel - Miszczu!

4.54 Nareszcie w studiu Canal + jest Pan Michał Walkiewucz. Nareszcie!

4.57 Wracamy do Dolby Theatre, a tam Javier Bardem mówi o Meryl w "Co się wydarzyło w Madison County?", a potem będą wręczać Oscara za najlepsze zdjęcia.

4.59 Mamy Oscara! Znaczy "La La Land" ma! Znaczy Linus Sandgren ma za zdjęcia. Pięknie! Wracamy na prostą.

5.03 Wstawka z twittami - genialna! Naprawdę! Genialna!

5.04 Teraz Ryan Gosling i Emma Stone zapowiadają Johna Legenda, który zaśpiewa "City Of Stars" i "Audition" z "La La Landu".

5.08 Dobra, "City Of Stars" zaśpiewał okropnie, ale "Audition" za to - genialnie!

5.11 Teraz będzie muzyka oryginalna i piosenka. Kibicuję całym serduszkiem "La La Landowi". No musi wygrać! No musi! Jak nie wygra, to coś będzie już mówiło o Akademii.

5.14 Oscara za najlepszą muzykę oryginalną wręcza Samuel L. Jackson.

5.16 Bez zaskoczeń - Justin Hurwitz za "La La Land".

5.17 Za piosenkę - to samo. Wygranym zostaje Justin Hurwitz, Benj Pasek, Justin Paul, no i chyba... Ryan Gosling za "City Of Stars". Nagrodę wręczyła Scarlett Johansson.

5.20 Ledwo co się ogarnęłam po najlepszej piosence, a tu In Memoriam przy utworze "Both Sides Now" z repertuaru Joni Mitchell - nigdy jeszcze nie miałam okazji nie płakać. :(

5.27 Teraz scenariusze, których - jak pewnie niektórzy z Was wiedzą - bardzo się boję. W oryginalnym powinien wygrać "Manchester By The Sea", a raczej wygra "La La Land", a w adaptowanym wygra "Moonlight", a powinien - moim zdaniem - "Arriva;".

5.29 Nagrodę za najlepszy scenariusz oryginalny wręczą Ben Affleck i Matt Damon, To śmianie się z Damona jest po prostu genialne! :) Liczę bardzo na "Manchester By The Sea".

5.32 Jest! Oscara za najlepszy scenariusz oryginalny zdobywa Kenneth Lonergana, czyli "Manchester By The Sea".

5.33 Amy Adams teraz wręczy Oscara za scenariusz adaptowany, a w tle "Endless Love". Proszę o "Arrival"! Proszę!

5.35 No nie podoba mi się, Liczyłam na nagrodę dla Erica Heisserera za "Arrival". No dobra, No może być.

5. 36 Kolejna słodka niespodzianka od Jimmy'ego i ta reakcja Taraji P. Henson. Ciasteczka oraz donuty.

5.41 Halle Berry ogłosi teraz zdobywcę Oscara za najlepszą reżyserię, Aktorka wygląda - moim zdaniem - rewelacyjnie!

5.42 Damien Chazelle zdobywa Oscara za reżyserię "La La Landu", przez co staje się najmłodszym zdobywcą nagrody w tej kategorii w historii. Reżyser ma 32 lata.

5.47 Brie Larson wręczy teraz nagrodę dla najlepszego aktora pierwszoplanowego. Casey! Casey! Casey!

5.51 Tak jest! Oscara za najlepszą rolę pierwszoplanową otrzymuje Casey Affleck. Czekam na memy z Benem. Bardzo fajnie. Bardzo. Nagroda w pełni zasłużona - chyba jak żadna dzisiejszego wieczoru (albo raczej nocy).

5.54 Nadchodzi historyczny moment! Leo wręczy komuś Oscara! :D

5.57 Emma czy Natalie?

5.58 Emma Stone zdobywa swojego pierwszego Oscara za rolę pierwszoplanową w "La La Landzie". Taka piękna mowa! Ta autentyczność! Uwielbiam tę dziewczynę!

6.04 Teraz Warren Beatty i Faye Dunaway ogłoszą zwycięzcę w kategorii najlepszy film. Proszę! Bardzo proszę o "La La Land"!

6.08 Wygrywa "La La Land"!!!

6.16 A nie, jednak nie. Wkradł się mały błąd i przeczytano złą kartkę.

Oscara za najlepszy film dostaje:

"Moonlight". :(


2 komentarze:

  1. Powiem tak, nie miałam swoich typów w Oscarach bo widziałam naprawdę mało filmów jeszcze. Liczyłam gdzieś tam po cichu, że najlepsze efekty specjalne dostanie Doctor Strange. Właściwie tyle, bo mam focha na Oscary za zeszły rok i brak Oscara dla Sylvka w Creedzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo chciałam, żeby Sly w zeszłym roku zdobył, ale... no wiadomo. Po tegorocznej gali na pewno będę patrzeć na Oscary zupełnie inaczej - zresztą już się post o tym szykuje - i będą miały dla mnie o wiele mniejszą wartość, nawet przez samą organizację. :(

      Usuń