Krótko o mnie...

Drogi Czytelniku!
   Jeśli kochasz filmy, tak jak ja. Jeśli lubisz o nich rozmawiać, tak jak ja.
Jeśli kochasz dobre kino, tak jak ja itp. To znaczy, że to blog dla Ciebie.


Krótko o mnie...
Mam na imię Julia, ale będę się podpisywać Kinomanka.
Na codzień, chodzę do szkoły, a w weekendy do kina.
Lubię dzielić się z ludźmi swoimi spostrzeżeniami na temat filmów, co jest powodem założenia
mojego bloga, bo osób mało do podzielenia moich zainteresowań.
"Lubię dobre kino". Dobra, każdy tak mówi. Co to dla mnie znaczy dobre kino? Hmm... Kiedy ktoś wypowiada się na temat filmów pada kilka pytań: Jaki gatunek? Reżyser? Aktor? Aktorka? itp.
Moje odpowiedzi są następujące:
Nie mam ulubionego gatunku - lubię dramaty, komedie, sci-fi, psychologiczne...
Nie mam ulubionego reżysera - Tarantino, Coppola, Nolan, Spielberg, Burton, Hitchcock - każdy z tych Panów wniósł "coś" do historii lub raczej jakości kina.
Jeśli chodzi o występujących przed kamerą to myślę, że umiem wybrać swoje "Święte Trójce"
Pacino, Nicholson, Brando oraz Streep, Foster i Moore, (ale to tylko kwestia mojej "miłości" do patrzenia na kogoś, jak wchodzi w postać).
Żeby się nie pojawił zarzut, że sypę samymi amerykanizmami. My też mamy swoje (albo swojskie) dobre kino. Dobrych reżyserów. I aktorów, aktorki itp. Czytając (pisząc) aktorki myślę Krystyna Janda i Agata Kulesza, aktor - Janusz Gajos.
Tak, nasze kino było znakomite. Byliśmy mistrzami komedii, które teraz nie wychodzą nam w ogóle. We współczesnym polskim kinie mamy też wiele innych problemów, ale o tym w osobnym poście.
No to na tyle w tym powitaniu.
  Mam nadzieję, że zawitasz Drogi Czytelniku na mojego bloga kolejny raz.

Kinomanka


ŹRÓDŁO ZDJĘCIA W TLE: filmweb.pl

2 komentarze:

  1. Imponujące :)
    Fajnie, że utworzylas ten blog. Uważam, że cytat z filmu Rejs : "-A w filmie polskim, proszę pana, to jest tak: nuda... Nic się nie dzieje, proszę pana. Nic. Taka, proszę pana... Dialogi niedobre... Bardzo niedobre dialogi są. W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje." .........jest jakoby tytulem wstepu do dialogu w ogole. Klasyka? No coz...Kinomanko. Jestem pod wrazeniem. Zachceciłaś mnie do wymiany zdań na temat filmów(niewątpliwie duzy ich zakres od komedii, po sf....to wiele, aż zbyt wiele majac na uwadze Twoj wiek..., ale przede wszystkim (z czego osobiscie sie cieszę), że dzieki Tobie na nowo pokocham kino. Serdecznie Cibie pozdrawiam. M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa ;) I zapraszam oczywiście do dyskusji na temat filmów ;)

      Usuń