Wróżbita Maciej przepowiada... - ZŁOTE GLOBY 2017

     Wracam na bloga... A jaki mógłby być lepszy powrót niż przewidywania na kolejną edycję Złotych Globów.
      Problem z tymi nagrodami (w kategoriach filmowych - a tylko nimi się zajmę z powodu braku czasu) jest taki, że trudno wypowiedzieć się na zasadzie "kto powinien wygrać, kto wygra, a kto został perfidnie pominięty, ponieważ większość nominowanych filmów nie miała jeszcze nad Wisłą swojej premiery... lub nie była puszczana w kinach w moim mieście. Postaram się powróżyć ze swoich film owych kart i wypowiedzieć w mój typowy, luźny sposób. Zatem, co wydarzy się za kilka godzin w Beverly Hilton???





KATEGORIE FILMOWE

Najlepszy dramat

Nominowani:
  • "Przełęcz ocalonych", reż. M. Gibson
  • "Lion. Droga do domu", reż. G. Davis
  • "Manchester by the Sea", reż. K. Lonergan
  • "Moonlight", reż. B. Jenkins
  • "Aż do piekła", reż. D. Mackenzie
   Szczerze mówiąc to nie widziałam nawet "Przełęczy ocalonych", która była już puszczana i to we wszystkich multipleksach. Po prostu zapadłam w tym czasie w zimowy sen od filmów. Sytuacja w tej kategorii nigdy nie układa się według mnie zbytnio klarownie i do ostatniej chwili trudno przewidzieć, kto wygra. W przewidywaniach blogerów króluje "Moonlight", a użytkownicy Filmweba stawiają na film Gibsona. Ja właściwie mam niezwykle dobre przeczucie do "Manchester by the Sea", którego zobaczenia najbardziej nie mogę się doczekać.

Najlepsza komedia lub musical 

Nominowani:
  • "20th Century Women", reż. M. Mills
  • "Boska Florence", reż. S. Frears
  • "Deadpool", reż. T. Miller
  • "La La Land", reż. D. Chazelle
  • "Młodzi przebojowi", reż. J. Carney
   Do podsumowania tej kategorii posłużyłaby mi pewna scena z "Kilera": 
- "La La Land" - i wszystko jasne. Jestem zauroczona i zachwycona stylem tego filmu, jego muzyką, jego świeżością i pasją Chazelle do jazzu. Musi wygrać.

Najlepszy aktor w dramacie

Nominowani:

  • Viggo Mortensen - "Captain Fantastic"
  • Andrew Garfield" - "Przełęcz ocalonych"
  • Denzel Washington - "Fences"
  • Casey Affleck - "Manchester by the Sea"
  • Joel Edgerton" - "Loving"
   Liczę na Casey Afflecka, ponieważ uważam, że to dobry aktor z często niewykorzystanym potencjałem. Jednak nie pamiętam żadnej jego tragicznej roli... w przeciwieństwie do brata. Tym bardziej, że zza oceanu napływają dobre recenzje tej roli. 

Najlepszy aktor w komedii i musicalu:

Nominowani:
  • Hugh Grant - "Boska Florence"
  • Ryan Reynolds - "Deadpool"
  • Ryan Gosling - "La La Land"
  • Colin Farell - "Lobster"
  • Jonah Hill - "Rekiny Wojny"
   Jak już pisałam - jestem zaaachwycona tym, co proponuje "La La Land" już na etapie zwiastunów. Tu nie może być inaczej. Nie wydaje mi się, żeby jurorzy zaszaleli i poszli w stronę Hilla lub Reynoldsa. Grant był w "Boskiej Florence" zaskakująco dobry, ale wątpię aby ta rola dała mu Złotego Globa. Ostateczna walka odbędzie się na linii Farell : Gosling. Oczywiście, mojego faworyta nie muszę chyba wskazywać.

Najlepsza aktorka w dramacie:


Nominowane:

  • Isabelle Huppert - "Elle"
  • Natalie Portman - "Jackie"
  • Ruth Nega - "Loving"
  • Amy Adams - "Nowy początek"
  • Jessica Chastain - "Miss Sloane"
    Kocham Natalie Portman i wydaje mi się, że nie ma szans, aby ją przebić. W końcu zmiażdżyła swoje konkurentki przy m. in, Critic's Choice. Z tego, co wiem, przewidywana jest rywalizacja w tej kategorii między Huppert a Portman, ale wątpię by mogła jej jakkolwiek zagrozić.

Najlepsza aktorka w komedii lub musicalu:


Nominowane:
  • Emma Stone - "La La Land"
  • Annette Bening - "20th Century Women"
  • Meryl Streep - "Boska Florence"
  • Lily Collins - "Rules Don't Apply"
  • Hailee Steinfeld - "The Edge of Seventeen"
     Nie zaskoczę Was tutaj swoją faworytką, bo oczywistym jest, że to Emma Stone. Jest świetną aktorką, której już raz w 2015 zabrano sprzed nosa wszystkie nagrody. Uważam, że tym razem nie ma ona sobie równych. Meryl jest tu - jak zawsze - bo to Meryl (pomimo, iż ją ubóstwiam, na pewno nie powinna dostać Globa.


Najlepszy aktor drugoplanowy:


Nominowane:
  • Mahershala Ali - "Moonlight"
  • Jeff Bridges - "Aż do piekła"
  • Aaron Taylor-Johnson - "Zwierzęta nocy"
  • Dev Patel - "Lion. Droga do domu"
  • Simon Helberg - "Boska Florence"
      Nie potrafię się zbytnio wypowiedzieć na temat tej kategorii. Może dlatego, że jest mi całkowicie obojętna. Widziałam jedynie "Boską Florence" i Helberg zrobił na mnie świetnie wrażenie, ale nie wiem czy zasługuje na tę nagrodę.

Najlepsza aktorka drugoplanowa:

Nominowane:
  • Viola Davis - "Fences"
  • Nicole Kidman - "Lion. Droga do domu"
  • Michelle Williams - "Manchester by the Sea"
  • Naomie Harris - "Moonlight"
  • Octavia Spencer - "Ukryte działania"
    "Fences" pojawiło się znikąd i stało się czarnym koniem tego sezonu nagrodowego. Viola Davis zgarnia nominacje, zgarnia statuetki. Nie znalazłam przewidywania, aby ktoś mógł jej zabrać złotą kulę sprzed nosa.

Najlepszy film animowany:

Nominowani:
  • "Zwierzogród"
  • "Kubo i dwie struny"
  • "Sing"
  • "Vaiana: Skarb oceanu"
  • "Nazywam się Cukinia"
     Jestem pod wrażeniem "Kubo i dwie struny", ale zwycięzca może być tylko jeden i z pewnością zostanie nim "Zwierzogród". Animacja pełna nawiązań dla popkultury, potrafiąca zaciekawić zarówno dziecięcą część publiczności, jak i tę dorosłą. Absolutny pewniak.

Najlepszy reżyser:


Nominowani:
  • Damien Chazelle - "La La Land"
  • Kenneth Lonergan - "Manchester by the Sea"
  • Barry Jenkins - "Moonlight"
  • Mel Gibson - "Przełęcz ocalonych"
  • Tom Ford - "Zwierzęta nocy"
      Jak zwykle, liczę na Damiena Chazelle - uważam, że gość wie, co robi. Już "Whiplash" mnie zachwycił i wątpię, żeby z "La La Landem" było inaczej. Poza tym, musical to naprawdę bardzo trudny gatunek do zainteresowania i zaangażowania widza. Mam nadzieję, że udało mu się to, bo naprawdę trzymam za jego film mocno kciuki.

Najlepszy scenariusz:


Nominowani:
  • Taylor Sheridan - "Aż do piekła"
  • Damien Chazelle - "La La Land"
  • Kenneth Lonergan" - "Manchester by the Sea"
  • Barry Jenkins - "Moonlight"
  • Tom Ford - "Zwierzęta nocy"
     Trudno mówić o scenariuszu, kiedy nie widziało się filmu (w przeciwieństwie do innych kategorii, bo tam po samym trailerze można coś powiedzieć). Tym bardziej, jak znajdują się tu dwa filmy, na które liczę, czyli "La La Land" i "Manchester by the Sea". Moje muzyczne serce bije jednak mocniej i dalej uparcie uważam, że Chazelle za żadne skarby świata mnie nie zawiedzie.

Najlepsza muzyka:


Nominowani:
  • Justin Hurwitz - "La La Land"
  • Dustin O'Halloran, Volker Bertelmann - "Lion. Droga do domu"
  • Nicholas Britell - "Moonlight"
  • Jóhann Jóhannsson - "Nowy początek"
  • Pharell Williams, Hans Zimmer, Benjamin Wallfisch - "Ukryte działania"
     Kolejny rok, kiedy Jóhann Jóhannsson raczej nie otrzyma statuetki. Każdego roku robi wszystko, co w jego mocy i najważniejsze - w swoim stylu. Tym razem spisał się znowu świetnie, ale to Hurwitz wprowadził powiew świeżości i napisał kilkanaście świetnych piosenek musicalowych. "City Of Stars", "Another Day Of Sun" czy "Someone In The Crowd" to małe arcydzieła, moje ukochane, ulubione już teraz. Szczerze kibicuję całemu przedstawieniu.

Najlepsza piosenka:


Nominowani:
  • "Gold" wyk. Iggy Pop z filmu "Gold"
  • "City Of Stars" wyk. Ryan Gosling z filmu "La La Land"
  • "Faith" wyk. Stevie Wonder i Ariana Grande z filmu "Sing"
  • "Can't Stop The Feeling" wyk. Justin Timberlake z filmu "Trolle"
  • "How Far I'll Go" wyk. Lin-Manuel Miranda z filmu "Vaiana: Skarb oceanu"
     Jak to bywa, animacje mają wielu swoich przedstawicieli w tej kategorii. Pewnie macie już dość moich zachwytów nad "La La Landem", ale według mnie ta piosenka to arcydzieło. Głęboki głos Ryana Goslinga, niesamowita kompozycja... ale i tak wolę wersję z Emmą Stone - ciepło i delikatność jej barwy nadają temu niepowtarzalny klimat.


    Zapewne, kiedy większość z Was to czyta, jest już po gali. Jeśli tak, podzielcie się w komentarzach czy Wasze typy się sprawdziły, i jakie one były.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz